Az Általános Szerződési Feltételek
(továbbiakban ÁSZF) a Megatherm Kereskedelmi Kft.
· Vállalkozás neve: Megatherm Kereskedelmi és
Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
· Székhely: 2030 Érd, Bajcsy-Zsilinszky u. 135.
· Cégjegyzékszám: 13-09-071461
· Adószám: 12098934-2-13
· Bejegyző cégbíróság neve: Budapest Környéki
Törvényszék Cégbírósága
Elérhetőségek:
· E-mail: info@megatherm.hu
· Telefon: +36 (23) 372-007
és a Megatherm Kft. által nyújtott
elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (Vevő, Ön)
jogait és kötelezettségeit tartalmazza.
Kérjük, figyelmesen olvassa, el az
általános szerződési feltételeket mielőtt leadná a megrendelését, mivel annak
teljesítése az alábbiakban található szerződés alapján történik.
A tárhely szolgáltatást a Megatherm
Kft biztosítja.
Tartalomjegyzék
·
Általános tudnivalók
·
Regisztráció, adatok
védelme
·
Jelszókezelés és
változtatás
·
Böngészés az áruházban
·
Megrendelés feladása
(vásárlás folyamata)
·
Levelezés, vélemények,
panaszkezelés
·
Jótállás, szavatosság
·
Fogyasztónak minősülő
vásárlók elállási joga
·
Hírlevél
·
Fogalommeghatározások
·
Szerződés megszűnése
·
Általános Szerződési
Feltételek egyoldalú módosítása
·
Fogyasztói
panaszügyintézéssel kapcsolatos információk
·
Vegyes rendelkezések
1. Általános
tudnivalók
1. Az ÁSZF
területi hatálya: Jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Megatherm Kft. és a Megrendelő
közötti valamennyi, Magyarország területén létrejött jogügyletre. A
webáruházban rendelt termékek (áruk) esetében a szerződés létrejöttének helye
minden esetben Magyarország.
Jelen ÁSZF minden olyan adásvételre és szolgáltatás igénybevételre kiterjed,
melyet Ön mint vevő a Megatherm Kft. Webáruházból történő megrendeléssel
kezdeményez.
A Megatherm Kft Webáruházban történő vásárlás elektronikus úton lehetséges,
Interneten keresztül a kiválasztott termékek kosárba helyezésével és a
megrendelési folyamat végig vitelével. A Webáruházban leadott rendeléseket
ügyfélszolgálatunk rögzíti, és minden esetben e-mailben visszaigazolást küld
Önnek.
2.
A Megatherm Kft Webáruházban
böngészni szabadon, regisztráció nélkül is lehet. A vásárlás sem kötött
regisztrációhoz. Az áruházban mindenki jogosult vásárolni, aki 18. életévét
betöltötte és elfogadja jelen ÁSZF feltételeit.
3.
Az áruházban található termékadatok,
fotók, leírások a Megatherm Kft. tulajdonát képezik, ezért azok összegyűjtése,
lementése, tárolása csak a Megatherm Kft előzetes engedélyével lehetséges. A
megjelenített képek illusztrációk és eltérhetnek a valóságtól.
4. A
megrendelés leadása után néhány percen belül a megrendelés beérkezéséről
rendszerünk automata nyugtázó levelet küld a Vevőnek. A megrendelés beérkezését
visszaigazoló üzenettel a felek között a szerződés létrejön. Ha a szerződés
megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése
előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére
kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti. A megrendelést és annak adatait, a
teljesítés várható időpontját a Megatherm Kft. egy külön, második e-mailben
igazolja vissza a Vevő számára. A visszaigazolt rendelést Ön a teljesítésig
(szállításra átadásig) az ügyintézőnk segítségével (telefonon: 06-23-372-007,
vagy emailen: rendeles@megatherm.hu) módosíthatja. A Felek között a
rendelés leadásával és annak a Megatherm Kft. általi visszaigazolásával magyar
nyelven létrejött szerződés, írásba foglalt szerződésnek minősül. A szerződésre
vonatkozó adatokat a Megatherm Kft elektronikusan iktatja, és annak létrejöttét
követő 5 évig őrzi. Azok a vevők, akik regisztrációval rendelkeznek, és azzal
belépve vásárolnak, az iktatott szerződéseket megtekinthetik ezen megőrzési idő
alatt az áruházban a bejelentkezést követően a saját fiókjaikban a rendelés
menüpontban.
5.
A megrendelések teljesítési idejét a
rendelés visszaigazolás tartalmazza. A raktárkészlet függvényében ettől
eltérhet a tényleges teljesítési idő, azonban erről Vevő tájékoztatást kap
e-mailben vagy telefonon
6. Árak: Az
áruházban feltüntetett árak érvényes bruttó fogyasztói árak és minden esetben
magyar forintban értendők. A feltüntetett árak nem minősülnek közvetlen
ajánlattételnek, azok alapján a Megatherm Kft. ajánlati kötöttsége nem áll be.
A Megatherm Kft.-t ajánlati kötöttség nem terheli, a megrendelés második
e-mailben történő visszaigazolást követően azonban a rendelés fizetendő
végösszege nem változik.
A legnagyobb gondosság mellett is előfordulhat, hogy áruházunkban technikai
hiba miatt a piaci ártól jelentősen eltérő téves ár, vagy a ténylegestől eltérő
tulajdonság jelenik meg a termék mellett. Ilyen esetben a tényleges fogyasztói
árról/ terméktulajdonságról a Megatherm Kft. a második e-mailben értesíti a
vevőt. A vevő a részére megküldött információk birtokában jogosult eldönteni,
hogy a módosított ajánlatnak megfelelően a vételi ajánlatát fenntartja-e.
Amennyiben a vevő ajánlatát nem tartja fenn, úgy a szerződéstől bármelyik fél
jogosult indokolás nélkül írásban elállni.
A megrendelés második e-mailben történő visszaigazolása előtt téves adatok (ár,
tulajdonságok stb.) esetén egyeztetés végett telefonon (vagy e-mail-ben) is
megkeressük Önt. Az esetleges elírásokból eredő károkért cégünk nem vállal
felelősséget. A Megatherm.hu webáruház önálló üzletként működik, ezért a
megatherm.hu webáruház oldalán megjelenő termékek árai a Megatherm
szerelvénycentrumaiban kínált áraktól eltérhetnek.
2. Regisztráció, adatok védelme
1. A Megatherm
Kft webáruházában a vásárlás történhet regisztrációval és regisztráció nélkül
is. A regisztrációval vagy a vásárlással a vásárló elfogadja a Megatherm Kft.
Adatkezelési és adatvédelmi tájékoztatójában foglalt feltételeket az ÁSZF 4.7.
pontjában foglaltak szerint. Az Adatkezelési és adatvédelmi tájékoztató
elérhető az alábbi linken: Adatkezelési
és adatvédelmi tájékoztató
A regisztráció során csak a felhasználói név és e-mail cím megadása szükséges.
A számlázáshoz szükséges megadni: név, irányítószám, település, utca, házszám,
valamint a szállításhoz a szállítási adatokat: név, irányítószám, település,
utca, házszám, valamint kérjük, adja meg telefonos elérhetőségét a rendelés
teljesítéséhez szükséges kapcsolattartáshoz. Ha a Webáruházunkban cégként
vásárol, kötelező megadni a cég adószámát is. Azonos e-mail címmel csak egyszer
lehet regisztrálni! A regisztráció nélkül vásárlóknak a rendelés feladása előtt
szükséges megadniuk a számlázáshoz, a szállításhoz és a kapcsolattartáshoz
szükséges előbb felsorolt személyes adatokat.
2.
Az adatok megadását követően a
rendelések feladása lehetővé válik, valamint a regisztrált vásárlók számára
számos kényelmi funkció is elérhető lesz, amelyek Bejelentkezést követően a
Fiókom menüpontban érhetőek el. Ilyen kényelmi szolgáltatás például a rendelés
teljesítési folyamatának nyomon követése. Kényelmi szolgáltatásait a Megatherm
Kft folyamatosan fejleszti.
3. A Vevő
illetve rendelés adatokat az Megatherm Kft Webáruház védett, biztonságos
adatbázisban tárolja, és megőrzi, azokat harmadik félnek nem szolgáltatja ki,
kivéve amennyiben ez szerződéses feladatainak teljesítéséhez (pl. szállítás),
vagy szerződésből eredő követeléseinek érvényesítéséhez (pl. ügyvédi
felszólítás) szükséges. Ekkor azonban ezen harmadik személyek a cégünk által
átadott személyes adatokat más célra semmilyen módon nem jogosultak
felhasználni, illetve további személyeknek átadni.
A személyes adatok felhasználása a hatályos jogszabályokban foglalt
rendelkezések maradéktalan betartása mellett, azoknak megfelelően történik.
A webáruházon történő vásárláshoz szükséges Adatkezelési és védelmi
tájékoztatót megismerve részletesebben megismerheti adatvédelmi politikánkat.
Az Adatkezelési és adatvédelmi tájékoztató az alábbi linken érhető el: Adatkezelési
és adatvédelmi tájékoztató
4.
Tájékoztatjuk, hogy az e-mail címe
vásárlói elégedettség-felmérés céljából, közvetlen üzletszerzési céllal is
kezelésre kerül, mely ellen elérhetőségeinken tiltakozhat. E-mail címét az
Árukereső (Online Comparison Shopping Kft. 1074 Budapest, Rákóczi út 70-72.) a
kérdőíves felmérés céljából adatfeldolgozóként tárolja.
5. A vásárlók
e-mail címének tárolására az Árukereső (Online Comparison Shopping Kft. (1074
Budapest, Rákóczi út 70-72., Adószám: 24868291-2-42, Cégjegyzékszám:
01-09-186759) adatfeldolgozó megbízással rendelkezik a Megbízható Bolt
Programhoz kapcsolódó vásárlói elégedettség-felmérés céljából. Az itt történő
vásárlások után a vásárló e-mail címe az Árukereső részére továbbításra kerül.
Az adattovábbítás célja: vásárlói visszajelzés igénylése és megjelenítése. Az
adatfeldolgozásra így továbbított átadott e-mail címet, mint személyes adatot
utasításunkra az Online Comparison Shopping Kft. kezeli, megfelelő írásbeli
szerződés és adatvédelmi feltételek mellett.
Az adatok kezelésével és biztonságával kapcsolatban az Árukereső adatvédelmi
tájékoztatója ad részletes információt.
https://www.arukereso.hu/static/adatvedelem.html
3. Jelszókezelés
és változtatások
1.
Elfelejtett jelszó: Ha elfelejtette
a jelszavát, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal (elérhetősége:
ugyfelszolgalat@megatherm.hu). Ügyfélszolgálatunk a regisztrációkor megadott
e-mail címre megküldi az Ön új jelszavát. Minden ilyen esetben javasoljuk, hogy
belépést követően módosítsa jelszavát.
2.
Felhívjuk figyelmét arra, hogy a
regisztrációkor megadott jelszavát bizalmasan kezelje, ne adja át arra
illetékteleneknek. A Megatherm Kft nem felel az így keletkezett téves
szállításokért és károkért.
3. A Megatherm
Kft minden esetben az Ön által megadott számlázási és szállítási adatokkal
dolgozik. A rendelés leadása után kizárólag csak ügyintézőnkön keresztül
módosíthatja a megadott szállítási és számlázási adatokat. Ezért fontos, hogy
az adatok pontosak legyenek. Ez garantálja ugyanis az áru pontos célba
érkezését és a pontos számlázást.
Hibásan leadott, vagy teljesített megrendelések esetén a korrigálás érdekében
vegye fel a kapcsolatot vevőszolgálatunkkal telefonon, vagy e-mailben
munkanapokon 7:30 és 16:30 között az alábbi elérhetőségeken:
§ Telefon: +36 23 372-007
§ Email: ugyfelszolgalat@megatherm.hu
4. Böngészés az
áruházban
1.
Áruházunk áruválasztéka talán a
legszélesebb épületgépészeti és szaniter cikk kínálatot nyújtja a hazai
internetes áruházak között. Többezer féle árucikk Vevőink teljeskörű
kiszolgálása érdekében az olcsóbb árfekvésű termékektől a luxus igényeket
kielégítő típusokat is tartalmazza. Cégünk arra törekszik, hogy minden
termékkategóriában biztosítsa ezt a maximális kínálatot. Választékunk naponta
frissül, bővül, illetve a megszűnt termékek kikerülnek az áruházból.
2.
Termékeinket a képernyő bal oldalán
található kategóriákban választva találhatja meg termékkategória szerint, vagy
használhatja keresőnket, ahol egy vagy több kulcsszót megadva kilistázzuk a
kínálatunkban található termékeket.
3.
A terméklisták az Ön
képernyőméretéhez igazodva megjeleníthetnek 6-12-30 vagy 60 terméket egyszerre.
Ez kiválasztható minden terméklista láblécében a megfelelő számra kattintva az
Oldal (termék) felirat jobb oldalán. A kijelzett ár „bruttó” fogyasztói ár,
amely tartalmazza az Általános Forgalmi Adót (ÁFA) is, ill. a magyar hivatalos
fizetőeszközben (Forint) van meghatározva. A terméklisták rendezése lehet ár,
gyártó, cikkszám, akciós termékek vagy ABC szerinti, a Vevő választása alapján.
5. Megrendelés
feladása (vásárlás folyamata)
1.
A megrendelni kívánt termékeket egy
virtuális kosárban kell gyűjteni. A termékek kiválasztása a baloldalon
található tematikus menüpontokból lehetséges, a megjelenő terméklistát tovább
lehet szűrni a fejlécben elhelyezett szűrőkkel. Az így leszűkített terméklistában
a kívánt terméket az adatlapon elhelyezett kosár feliratra kattintással
behelyezhetjük a kosarunkba, ha egy termékből több darabot szeretnénk vásárolni
a kosárra kattintás előtt a kosár felirat mellett található szám beviteli
mezőben a kívánt mennyiséget beírhatjuk, és a kosár gombra kattintva ez a
darabszám kerül a kosarunkba. Ha a termékről bővebb információt szeretnénk
kapni a részletek feliratra vagy a termék képre kattintva a termék adatlapjára
jutunk, az adatlapon a vásárlás a kosárba gombra kattintással lehetséges.
2.
Ezt követően Ön tovább vásárolhat
Web áruházunkban. Miután minden vásárlásra szánt terméke behelyezte a kosárba,
a fejlécben lévő kosár gombra kattintva ellenőrizheti a kosár tartalmát. Innen
ezt követően tovább mehet a Pénztárba, kosarába vagy folytathatja a vásárlást.
Ha a pénztárt választja, és már előzőleg bejelentkezett akkor a regisztrációnál
megadott adatokkal kitöltött adatlapot láthatja és a 5.5-5.8 pont szerint végig
tud menni a vásárlási folyamaton. – ha az eddigi böngészése során még nem regisztrált
és regisztráció nélkül szeretne vásárolni a pénztár első oldala töltődik be
ahol ki kell tölteni az adatlapokat, ezek utána a 5.5 –es (fizetési- és
átvételi mód választása) pont szerint tudja folytatni a vásárlási folyamatot.
3.
A pénztár oldalon számokkal jeleztük
a vásárlási folyamat lépéseinek számát, és azt is, hogy éppen az adott
képernyőn a Vevő hol tart a vásárlási folyamatban.
- Fontos információk a megrendelés leadását
megelőzően:
Személyes átvétel:
Ha Ön a terméket nem azon a telephelyen veszi át, ahol
a weboldalon szereplő adatok szerint készleten van, az növeli a szállítási
határidőt, ilyenkor a normál (azonnali) átvétellel szemben további 4-7
munkanappal érdemes számolni.
- Ilyen esetben megrendelését kizárólag csak a
megrendelés teljes összegének előre történő kifizetése esetén tudjuk
véglegesíteni
- A termék(ek) átszállítása a kiválasztott átvételi
helyre csak az ellenérték (díjbekérő alapján történő) kifizetése után történik
meg, a 4-7 munkanap ettől a dátumtól értendő
Csomagküldés:
A csomagküldések kizárólag két nagykereskedelmi
telephelyünkről történnek. Ha ezekre más telephelyünkről kell visszaszállítani
a feladandó árut, arra szintén a fentiek érvényesek mind határidő, mind az
előre való kifizetés tekintetében.
Készleten lévő státuszú termékek:
A megtekintés illetve a megrendelés elküldésének
pillanatában érvényes a státusz, a megrendelések a beérkezés sorrendjében
kerülnek feldolgozásra. Ennek következtében a korábban mások által elküldött
megrendelések miatt ritkán, de érvényét veszítheti a státusz. Különösen akkor
áll fenn ez a veszély, ha csak kevés telephelyünkön és kevés mennyiség áll
rendelkezésünkre a lenti telephelyi készletinformációk szerint.
A megrendelések a visszaigazolásunk által válnak
véglegessé.
Rendelhető státuszú termékek:
A "rendelhető" státuszú termékek esetében -a
számos hiánycikk miatt- kérjük, szíveskedjék érdeklődni a termék várható
elérhetőségéről. Jelenleg ez néhány naptól akár több hónapig is terjedhet a
gyártók szállítóképességétől függően.
Megjegyezzük, hogy személyes átvétel esetén
kollégáinktól szaktanácsot is kérhet.
Pl. gyakran előforduló eset, hogy a termékhez
szükséges (vagy ajánlott) kiegészítőket, tartozékokat Ön nem rendeli meg,
melyre munkatársaink felhívhatják figyelmét. Így esetleg nem kell újból
foglalkoznia azok megrendelésével.
4.
Első lépés, ha még nincsen kitöltve
a szállítási adatlap, akkor a szállítási adatok megadása. Az oldalon minden
adat kitöltése kötelező az adószámot leszámítva. Ugyanakkor, ha Ön cégként
vásárol, akkor az adószám megadása is kötelező! Hibás kitöltés esetén
Webáruházunk figyelmezteti Önt. A következő lépéshez nyomja meg az oldal alján
található KÖVETKEZŐ LÉPÉS gombot.
5.
Második lépésben kérjük kiválasztani
a fizetési módot. Az alábbi fizetési módokat lehet kiválasztani:
§ Személyes átvétel az Üzletben,
fizetés készpénzzel vagy bankkártyával
Üzletünkben készpénzfizetés vagy bankkártyás fizetés után átveheti a megrendelt
terméket.
Telefonon és e-mailben értesítjük, hogy mely időponttól veheti át a megrendelt
terméket. A kívánt átvételi helyen készleten lévőként megjelölt áru(ka)t
–előre történő kifizetés hiányában- visszaigazolásunktól számított négy
munkanapig tatjuk érvényben. Amennyiben a visszaigazoló levelünk utáni negyedik
munkanapig az árut nem veszi át, megrendelése automatikusan törlésre
kerül. Ha Ön előre tudja, hogy hosszabb időre van szüksége az átvételre,
kérjük előre fizetéssel adja le rendelését.
§ Személyes átvétel az üzletben, előre
utalás után
Üzletünkben átveheti a megrendelt terméket miután bankszámlánkra megérkezett az
átutalása.
Telefonon és e-mailben értesítjük, hogy megérkezett az utalása és, hogy mely
időponttól veheti át a megrendelt terméket. A kifizetett árukat legfeljebb 14
napig ingyenesen tároljuk. Ezt követően a megfizetett vételár a vevő részére
visszautalásra kerül.
A banki utalással felmerülő költségek minden esetben
a Vásárlót terhelik. Kérjük, hogy az utalással felmerülő költségekről a
számlavezető bankjuknál tájékozódjanak!
Felhívjuk a személyes átvételt választó Vásárlóink figyelmét, hogy a
webáruházban a termékeknél feltüntetett „készletről átvehető” megjelölés
tájékoztató jellegű, több üzletünk raktárkészlete alapján automatikusan
generált felirat. Mivel az átvételi pontra történő átszállítás időigényes
lehet, ezért kérjük mindenképp várja meg a megrendelés visszaigazolást az
átvétel előtt, mert a visszaigazolásban tájékoztatjuk arról, hogy mikortól
vehető át a megvásárolt termék a kiválasztott üzletben!
§ Házhoz szállítás, előre
utalás után
A szállítási adatoknál megadott magyarországi címre kiszállítjuk a megrendelt
terméket miután bankszámlánkra megérkezett az átutalása.
Telefonon és e-mailben értesítjük, hogy megérkezett az utalása és hogy mely
napon kerül kiszállításra a megrendelt terméket. Felhívjuk a T. Vásárlók
figyelmét, hogy a termék vételárának megfizetésére az értékesítést követő 10
munkanapon belül van lehetősége, ezt követően nem tudjuk garantálni, hogy a
megrendelt termék továbbra is elérhető lesz. A vételár megfizetésének napja az
a nap, amikor az átutalt összeg Vállalkozásunknál lekönyvelésre kerül (ami a
Vállalkozásunk bankszámlájára történő beérkezést követő munkanapon történik
meg. A banki utalással felmerülő költségek minden
esetben a Vásárlót terhelik. Kérjük, hogy az utalással felmerülő költségekről a
számlavezető bankjuknál tájékozódjanak!
§ Házhoz szállítás, utánvéttel
A szállítási adatoknál megadott magyarországi címre kiszállítjuk a megrendelt
terméket, fizetés a futárnál készpénzben! Felhívjuk a kedves Vásárlók figyelmét
arra, hogy utánvéttel történő fizetésre (kiszolgálással egyidejűleg történő
fizetésre) kizárólag a legfeljebb bruttó 480.000,-Ft értékű vásárlás esetén van
lehetőség! Telefonon és e-mailben értesítjük, hogy mely napon kerül
kiszállításra a megrendelt terméket. A házhozszállításról lásd még
részletesebben az 5.6 és 5.8 pontokat, valamint a házhozszállítási
információkat.
Felhívjuk kedves
Vásárlóink figyelmét, hogy a vételár kiegyenlítése kizárólag magyar forintban
lehetséges! Banki átutalás esetén a teljesítés a társaságunk lentebb jelzett
pénzforgalmi számlájára történhet, mely számla devizaneme HUF. Banki utalás,
illetve bankkártyás fizetés esetén a felmerülő banki költségek minden esetben
az Ügyfelet terhelik! Kérjük, hogy az utalással, illetve a bankkártyás
fizetéssel felmerülő költségekről a számlavezető bankjuknál tájékozódjanak!
A termékszámlát a Megatherm Kft. állítja ki.
§ Adószám: 12098934-2-13
§ Pénzforgalmi számlaszám: 10950009-00000002-50510124 UniCredit
Bank
§ Székhelye: 2030 Érd,
Bajcsy-Zsilinszky út 135.
§ Tel: (H-P 7 óra 30
perctől-16 óra 30 percig) 06-23-372-007 (alapdíjas)
§ Fax: 06-23-372-768
6. Kiszállítási díj: Az árak nem tartalmazzák a kiszállítás díját! A kiszállítási díj függ
többek között a termékek súlyától, csomag körméretétől, fizetési módtól, ezért
azt webáruházunk nem tudja előre- a kosár tartalmának ismerete nélkül-
automatikusa kiszámítani. Ezért, hogy Ön előzetesen tudjon tervezni a
kiszállítás díjával kérjük, tekintse meg az alábbi linken irányadó kiszállítási
díjtáblázatunkat. Az itt feltüntetett díjak tájékoztató jellegűek! A kollégánk
által küldött visszaigazolás tartalmazza a végleges kiszállítási díjat.
A közölt szállítási díj előre történő
kifizetés esetén érvényes. Az utánvétes szállítási díjak a kosár értékétől
függően növekednek a szállítmány értékének 2%-a mértékben, de legalább 500
Ft-tal! 480.000 forint kosárértéktől kizárólag csak előre átutalás
fizetési mód lehetséges.
Az utánvétes vásárlások konkrét
szállítási díját minden esetben visszaigazoljuk.
7. A fizetési
mód kiválasztása mellett e menüpontban Önnek lehetősége van arra is, hogy a
rendelésével kapcsolatos üzenetet hagyjon számunkra. Ezt követően válassza a
KÖVETKEZŐ LÉPÉS gombot. Abban az esetben, ha nem töltötte ki a fizetési módot,
a webáruházunk figyelmezteti Önt erről.
A Harmadik lépésben lehetősége van leellenőrizni az eddig beírt adatokat.
Amennyiben hibát talál a korábban Ön által bevitt adatokban, a megrendelés
leadása előtt történő javítás érdekében visszatérhet az előző oldalakra az
ELŐZŐ LÉPÉS gombra kattintva. Ezt követően az igen/nem gombra kattintva van mód
elfogadni az Általános Szerződési Feltételeket, az Adatkezelési és adatvédelmi
tájékoztatót, valamint itt kerül sor az igen/nem gombra kattintva annak
tudomásulvételére és elfogadására, hogy a rendelés elküldése fizetési
kötelezettséggel jár a vevő számára. A linkre kattintva legördül mind az
Általános Szerződési Feltételek, mind az Adatkezelési és adatvédelmi
tájékoztató. Abban az esetben, ha nem fogadja el e két dokumentumot, és a
fizetési kötelezettség tudomásulvételét, akkor a rendszer automatikusan
hibaüzenetet küld. Az igen gombra kattintva kijelenti, hogy Elfogadja az Általános
Szerződési Feltételeket, ill. kijelenti, hogy megértette és elfogadja
az Adatkezelési
és adatvédelmi tájékoztatót és tudomásul veszi és elfogadja az igen gombra
kattintva, hogy a rendelés elküldése fizetési kötelezettséggel jár. Rendelés
feladásra csak abban az esetben kerülhet sor, ha mind az Általános Szerződési
Feltételek, mind az Adatkezelési és adatvédelmi tájékoztató mind a rendelés
elküldése fizetési kötelezettséggel jár elfogadásra kerül. Ha mind az Általános
Szerződési Feltételek, mind az Adatkezelési és adatvédelmi tájékoztató mind a
rendelés elküldése fizetési kötelezettséggel jár elfogadásra kerülnek (tripla
igen), nyomja meg a Rendelés Feladása gombot.
Webáruházunk a Rendelés Feladása gomb megnyomását követően tájékoztatja Önt,
hogy az Ön rendelése feladásra került. Kérjük zárja be az üzenetet, és ezt
követően, ha Ön regisztrált vásárló és bejelentkezve vásárolt az Ön saját
Fiókjában nyomon követheti a Rendelése állapotát. A regisztrációtól függetlenül
a megrendelés beérkezéséről visszaigazoló e-mailt kap automatikusan a
rendelésével kapcsolatban a megadott e-mail címére. (Visszaigazolás Rendelés
beérkezéséről).
8. Cégünk
Magyarország területén súlykorlát nélkül vállalja a saját maga által végzett
házhozszállítást vagy a postai úton való megküldést. Postai szállítási mód
választása esetén társaságunk fenntartja a jogot, hogy amennyiben egyéb módon
hatékonyabban tudja az árut házhozszállítani, úgy erről a vásárlót tájékoztassa
és a vásárló kérése esetén a szállítási díj érintetlenül hagyása mellett ezen
egyéb módon (akár saját maga útján történő fuvarozással) teljesítsen. Cégünk az
országhatáron kívülre nem vállal sem házhozszállítást sem postai úton történő
megküldést. A megrendelt áruk külföldre történő szállítását a Vásárlónak saját
költségen, saját magának kell megszerveznie!
Kérjük, hogy mind személyes
átvételnél, mind házhozszállításnál vagy postai átvételnél a csomag, csomagolás
és a áru sértetlenségét az üzlet kollégái/ kézbesítő előtt szíveskedjék
ellenőrizni! Ha a csomagon/csomagoláson sérülést lát, vetessen fel jegyzőkönyvet,
és ne vegye át a csomagot, személyes átvételnél lehetőség szerint kérje annak
cseréjét! Ha sérült árut kapott, vagy azt feltételezi, hogy a csomag tartalma
sérült, kérjük, az áru átvétele előtt jelezze azt a Megatherm Kft-nek vagy a
szállítást végző vállalkozónak és rögzítsék ezt a szállítólevélben,
személyes átvétel esetén a bolti alkalmazottnak jelezze és ha az áru
sértetlenségének ellenőrzése a helyszínen nem lehetséges, rögzítsék a
csomagolás sérülését és a sérült áru lehetőségét jegyzőkönyvben! Amennyiben
postai kézbesítés/házhozszállítás esetén a szállító a csomag tartalmának
ellenőrzését valamilyen okból kifolyólag nem várja meg, vagy a személyesen
átvett áru csomagolása sértetlen és az áru bolti ellenőrzése nem lehetséges, kérjük
akkor is szíveskedjen haladéktalanul, de legkésőbb az átvételét követő 3
napon belül ellenőrizni a megküldött/átvett termék (áru) sértetlenségét és
szíveskedjen az áru fizikai sérülését haladéktalanul jelezni a Megatherm Kft.
felé! Utólagos reklamációt a csomag és az áru fizikai sérüléséről
jegyzőkönyv/feljegyzés nélkül, valamint az áru fizikai sértetlensége
átvételkori, de legkésőbb az áru átvételét követő 3 napon belüli ellenőrzésének
és bejelentésének elmulasztása esetén nem áll módunkban elfogadni!
Amennyiben a Vásárló megtagadja a csomag átvételét,
úgy köteles a kísérőokmányban feltüntetni az átvétel megtagadásának okát (pl.
elállás). Amennyiben a Vásárló nem jelöli meg a kézbesítéskor az átvétel
megtagadásának okát, úgy az Eladó felé a továbbiakban semmilyen, a termékkel
vagy a megrendeléssel kapcsolatos reklamációt nem jogosult érvényesíteni. Az
átvétel indoklás nélküli megtagadása esetén a szállítási költségek a Vásárlót
terhelik. Az alábbi linken elérhető díjtáblázat csak tájékoztató jellegű, a tényleges
fizetendő szállítási díj összegét csak a rendelés visszaigazolás fogja
tartalmazni. A házhozszállítási feltételeket egyebekben a Házhozszállítási
információk menüpont
tartalmazza, melyek jelen ÁSZF részét képzik.
9. Felhívjuk a
figyelmét, hogy Webáruházunk választékában vannak olyan termékek, amelyekhez
nem tartozik kosár, azaz nem tudja Webáruházunkban megrendelni. Ezen termékek
esetében kérje, vevőszolgálatunk segítségét tel szám: 06-23-372-007, e-mail
cím: ugyfelszolgalat@megatherm.hu ), vagy keresse fel az Önhöz
legközelebbi Szerelvénycentrumunkat, melyeket az alábbi linkre kattintva
tekinthet meg: Szerelvény Centrumaink elérhetőségeit (Elérhetőségeink)
10. Központi ügyfélszolgálat
elérhetőségek, kapcsolat:
§ Vevőszolgálatunk címe: 2030
Érd, Bajcsy-Zsilinszky út 135.
§ Térkép: Érd, Bajcsy-Zsilinszky út-i Központ
6. Levelezés,
vélemények, panaszkezelés
1. Célunk és
küldetésünk is egyben, hogy vásárlóink a lehető legnagyobb kényelemmel tudják
használni a web áruházunkat és a vásárlás során és azt követően is a
legmagasabb szintű kiszolgálásban részesüljenek. Abban az esetben, ha nem
elégedett a szolgáltatásainkkal, munkatársaink hozzáállásával, vagy bárminemű
észrevétele, panasza, reklamációja lenne, kérjük, forduljon bizalommal hozzánk.
Reméljük, hogy áruházunk választékával, valamint szolgáltatásaival elégedett
lesz, és további érdeklődésére számíthatunk.
7. Jótállás,
szavatosság
1.
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre
vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003 (IX.22.) Kormányrendeletben
(továbbiakban: Kormányrendelet) és a kötelező jótállás alá tartozó tartós
fogyasztási cikkek körének meghatározásáról szóló 10/2024. (VI.28.) IM
rendeletben (továbbiakban: IM rendelet) foglaltaknak megfelelően, a Polgári
Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. tv. (továbbiakban: Ptk.) szerinti fogyasztói
szerződés esetén az IM rendelet 1. mellékletében felsorolt új tartós
fogyasztási cikknek minősülő áruinkra eladási ártól függően az alábbi jótállási
időt vállaljuk:
-10.000 forintot elérő, de 250.000 forintot meg nem
haladó eladási ár esetén 2 év;
-250.000 forint eladási ár felett 3 év.
E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási
jogokat az áru tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.
Amennyiben a gyártó az árura ettől kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a
jótállás alapján a Megatherm Kft,-t megillető jogok átszállnak a fogyasztóra.
2.
A jótállás mellett a vásárlót
megilletik a Ptk-ban rögzített szavatossági jogok is. (ld Ptk. 6:159 §, 6: 168
§ )
3.
Az eladó szavatossági és jótállási
felelősségéről részletesen a következő jogszabályhelyek rendelkeznek:
§ Ptk. szavatosságra vonatkozó
rendelkezései (6:159 §- 6:167.§ ; 6:168. §- 6:170. § )
§ Ptk. jótállásra vonatkozó
rendelkezései (6:171. §- 6: 173. § )
§ Az egyes tartós fogyasztási cikkekre
vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. Rendelet.
§ A kötelező jótállás alá tartozó
tartós fogyasztási cikkek körének meghatározásáról szóló 10/2024. (VI.28.) IM
rendelet
4.
A kellékszavatosságról, a
jótállásról és a termékszavatosságról ld részletesen az 1. számú mellékletben
foglalt tájékoztatást.
5.
A garanciális idő hosszára és
tartamára vonatkozóan a konkrét feltételek a jótállási jegyen olvashatóak.
6. Garanciális/szavatossági igények ügyintézésének folyamata
§ A fogyasztó jótállás iránti igényét
választása szerint a Megatherm Kft. székhelyén (2030 Érd, Bajcsy- Zsilinszky út
135.), bármely telephelyén, fióktelepén és a jótállási jegyen feltüntetett
javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti a bejelentés formájától
függetlenül.
§ A szavatossági igényét a fogyasztó
szóban bejelentheti a Megatherm Kft. 2030 Érd, Bajcsy- Zsilinszky út 135.
alatti székhelyén, vagy - amennyiben a megrendelt árut személyesen vette át,
úgy - azon üzletben, ahol az árut átvette.
Amennyiben jótállás/ szavatosság iránti igényének
bejelentését írásban kívánja megtenni, kérjük, hogy bejelentését- választása
szerint postai levélként a Megatherm Kft. 2030 Érd, Bajcsy- Zsilinszky út 135.
alatti székhelyére, vagy elektronikus levélként az ugyfelszolgalat@megatherm.hu
email címre szíveskedjen megküldeni. A szóban érvényesített igényekről minden
esetben jegyzőkönyv kerül felvételre.
§ A rögzített bekötésű, illetve a 10
kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem
szállítható fogyasztási cikket az üzemeltetés helyén javítjuk meg. Amennyiben a
javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről,
valamint az el - és visszaszállításról a Megatherm Kft. gondoskodik.
§ Kérjük, hogy az ügyintézés
felgyorsítása érdekében a jótállási igény érvényesítésénél szíveskedjen a
jótállási jegyet és a számlát a áruhoz mellékelni. A szavatossági igények
érvényesítésénél kérjük, hogy szíveskedjenek a vásárlását igazoló számlát mellékelni
az igényérvényesítéshez.
8. Fogyasztónak
minősülő vásárlók elállási joga
1.
Amennyiben Ön fogyasztónak minősül,
úgy tájékoztatjuk, hogy a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet (továbbiakban:
Kormányrendelet) 20. § -a értelmében az üzlethelyiségen kívül és a távollévők
között kötött szerződés esetén a fogyasztót indokolás nélküli elállási jog
illeti meg. A fogyasztó az elállási jogát
2.
§ áru adásvételére irányuló szerződés
esetén:
§ az árunak,
§ több áru vásárlása estén, ha az
egyes áruk szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott
árunak,
§ több tételből vagy darabból álló áru
esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak az átvételének
§ szolgáltatás nyújtására irányuló
szerződés esetében a szerződés megkötésének
napjától számított 14 napon belül
gyakorolhatja.
3.
A fogyasztó az elállási jogát a
Kormányrendelet 2. számú mellékletében található nyilatkozat minta
felhasználásával vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján
gyakorolhatja. Ebből a célból felhasználhatja a holnapunkon közzétett
nyilatkozatmintát is. A nyilatkozatot az alábbi elérhetőségekre küldheti meg:
ugyfelszolgalat@megatherm.hu. Amennyiben olyan árut vásárolt,
melyet üzlethelyiségben is értékesítünk, az elállásra vonatkozó nyilatkozatát
személyesen is megteheti bármelyik üzlethelyiségünkben.
4.
Az elállási jogot meghatározott
határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó a nyilatkozatát a
határidő lejárta előtt elküldi.
5.
Ha eláll a szerződéstől, a fogyasztó
köteles az árut haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14
napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak, vagy a vállalkozás által
az áru átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben
teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó az árut a határidő lejárta előtt
elküldi. Tájékoztatjuk, hogy fenti elállási jog gyakorlása esetén az áru
visszaküldésének közvetlen költségét a fogyasztó viseli, kivéve, ha a
vállalkozás vállalta e költség viselését. Amennyiben a fogyasztó olyan árut
vásárolt a webáruházban, melyet a Megatherm Kft. üzlethelyiségben is értékesít
és a fogyasztó a Megatherm Kft. üzlethelyiségében gyakorolja az elállási jogát,
jogosult az elállási jog gyakorlásával egyidejűleg az árut visszaadni a
Megatherm Kft-nek. Az elállási jog gyakorlása esetén az áru fogyasztó általi
átvételétől az áru Megatherm Kft. általi visszavételéig a kárfelelősség a
fogyasztót terheli. Erre tekintettel amennyiben a fogyasztó által sértetlenül
átvett áru sérült állapotban érkezik vissza a Megatherm Kft-hez, a Megatherm
Kft. az értékcsökkenés mértékével megegyező mértékű kártérítésre jogosult.
Amennyiben a fogyasztó az általa sérülésmentesen átvett árut olyan állapotban
küldi vissza a Megatherm Kft. részére, hogy az már nem értékesíthető, úgy a
Megatherm Kft. az áru vételárának 100%-ával megegyező mértékű kártérítésre
jogosult. A Megatherm Kft. a kártérítés összegét a fogyasztó részére
visszafizetendő összegből levonja, mely értékcsökkenés mértékének megfelelő
összeget a Megatherm Kft. a fogyasztó részére visszafizetendő összegből
levonja..
6.
Tájékoztatjuk, hogy a fogyasztó
felel az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához
szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért!
7. A fogyasztó nem gyakorolhatja fentebb rögzített elállási jogát:
§ szolgáltatás nyújtására irányuló
szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha a
szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, csak akkor,
ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a
fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti
elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést;
§ olyan áru vagy szolgáltatás
tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem
befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitvaálló határidő alatt is
lehetséges ingadozásától függ;
§ olyan nem előre gyártott áru
esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére
állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó
személyére szabtak;
§ olyan zárt csomagolású áru
tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okból az átadást követő
felbontása után nem küldhető vissza;
§ olyan áru tekintetében, amely
jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más árukkal;
§ olyan vállalkozási szerződés
esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a
fogyasztót a sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából.
(Ez esetben a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a
karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül
kínált szolgáltatásokra vagy árukre az elállási jog kiterjed)
8.
Kérjük Önöket, hogy elállás esetén a
(terméket) árut sértetlenül, lehetőleg hiánytalan csomagolásban, az eredeti
dokumentumokkal szíveskedjenek részünkre visszaküldeni! Az utóbbi körülmények
megkönnyítik az ügyintézést, de nem feltételei az elállási jog gyakorlásának.
Utánvétes csomagot nem áll módunkban átvenni!
9.
Elállás esetén az áru vételárát
haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14
napon belül visszatérítjük a fogyasztó részére az ellenszolgáltatásként
megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült
költségeket is. A fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe
vett fizetési móddal egyezően térítjük vissza. A fogyasztó kifejezett
beleegyezése alapján a Megatherm Kft. a visszatérítésre más fizetési módot is
alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
10. Ha a fogyasztó kifejezetten a
legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot
választ, a Megatherm Kft nem köteles visszatéríteni az ebből eredő
többletköltségeket.
11. A Megatherm Kft. a fogyasztó
részére visszajáró összeget mindaddig visszatarthatja, amíg a fogyasztó az árut
vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt
visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem
illeti meg a Megatherm Kft.-t a visszatartás joga, ha vállalta, hogy az árut
maga fuvarozza vissza.
12. Tájékoztatjuk Önöket, hogy a árukról
azok visszaérkezésekor fotó és/vagy videó dokumentációt készítünk.
9. Hírlevél
1.
A MT Webáruház akcióiról, és
híreiről igyekszünk rendszeresen tájékoztatni vásárlóinkat hírlevél formájában.
Ezért az Ön figyelmébe is ajánljuk ingyenes hírlevél szolgáltatásunkat, melyre
való feliratkozás történhet a regisztráció folyamán kipipálással, vagy egy
külön modulban, ahol a név és e-mailcím megadásával történik meg a feliratkozás
(utóbbi esetben nem kell regisztrálni a webáruházunkba).
10.
Fogalommeghatározások
1.
§ távollévők között kötött
szerződés: olyan
fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti áru vagy szolgáltatás
nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű
fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a
szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tevő
eszközöket alkalmaznak;
§ fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy
üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy;
§ vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy
üzleti tevékenysége körében eljáró személy;
§ online adásvételi vagy szolgáltatási
szerződés: olyan
adásvételi vagy szolgáltatási szerződés, amelynek értelmében a kereskedő vagy a
kereskedő közvetítője egy weboldalon vagy egyéb elektronikus eszközön keresztül
kínál megvételre valamilyen árut vagy szolgáltatást, és a fogyasztó az adott
weboldalon vagy egyéb elektronikus eszközön keresztül rendeli meg az árukat
vagy szolgáltatásokat;
§ panasz: a fogyasztó vállalkozással
szemben előterjesztett, a vállalkozásnak, vagy a vállalkozás érdekében vagy
javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával,
értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy
mulasztására vonatkozó, egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányuló
kifogása, a kellékszavatossági, termékszavatossági vagy jótállási igény
kivételével
11.
Szerződés
megszűnése
1.
§ Az áru értékesítésére vonatkozó
szerződés, valamint a szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés megszűnik a
mindkét fél általi teljesítéssel.
§ Megszűnik továbbá a távollévők
közötti fogyasztói szerződés a fogyasztó elállási jogának gyakorlásával, az
elállás Megatherm Kft. általi kézhezvételének napján.
§ A szerződés a felek közös
megegyezéssel bármikor megszüntethetik.
§ Vállalkozás és a Vásárló
jogosult továbbá a jelen ÁSZF-ben részletezett esetekben a szerződéstől
elállni.
12.
Általános
Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása
1.
A Megatherm Kft. jogosult jelen
Általános Szerződési Feltételeket bármikor, egyoldalúan módosítani.
2.
A módosított rendelkezések a
hatályba lépést követően leadott megrendelésekre alkalmazandók.
13.
Fogyasztói
panaszügyintézéssel kapcsolatos információk
1. Tájékoztatjuk
T. fogyasztónak minősülő Vásárlóinkat, hogy Társaságunk a fogyasztói panaszokat
a 2030 Érd, Bajcsy- Zsilinszky út 135. szám alatt kezeli. Panaszaikat
megtehetik a fenti címen személyesen szóban vagy írásban, valamint a fenti
címre küldött postai levélben, továbbá azt megküldhetik az ugyfelszolgalat@megatherm.hu email címre. Tájékoztatjuk T.
Vásárlónkat, hogy társaságunk telefonos panaszokat nem fogad!
2.
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a
panaszok kezelése szinte minden esetben egyedi kivizsgálást igényel. Az azonnal
nem kivizsgálható és orvosolható személyesen megtett szóbeli panaszokról
Társaságunk haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, melyet helyben átad a
fogyasztónak. Az azonnal nem orvosolható szóbeli panaszokra, illetve az
írásbeli panaszokra vonatkozó érdemi válaszunkat legkésőbb a panasz beérkezését
követő 30 napon belül írásban küldjük meg a fogyasztó részére.
3.
Tájékoztatjuk fogyasztónak minősülő
vásárlóinkat, hogy panasz elutasítása esetén, valamint az áru minőségével,
biztonságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás
minőségével, a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás
ügyekben a vitás ügy bírósági eljáráson kívüli rendezése érdekében a lakóhelyük
vagy tartózkodási helyük szerint illetékes békéltető testülethez fordulhatnak!
A békéltető testület eljárásáról részletesen a fogyasztóvédelemről szóló 1997.
évi CLV. tv. rendelkezik.
4. Az egyes
békéltetőtestületek elérhetőségei a http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek címen megtalálhatóak.
Fogyasztói jogvita esetén az illetékes békéltetőtestület elérhetőségeiről a
fogyasztót válaszlevelünkben külön, részletesen is tájékoztatjuk!
5. Tájékoztatjuk
a T. Fogyasztókat, hogy vállalkozásunk fogyasztói jogvita esetén igénybe veszi
a békéltető testületi eljárást!
Tájékoztatjuk tisztelt fogyasztóinkat, hogy AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A
TANÁCS 524/2013/EU RENDELETÉBEN foglaltaknak megfelelően online
adásvételi, illetve online szolgáltatási szerződésekből eredő
kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő fogyasztói jogvita esetén a
jogvita rendezésére igénybe vehetik az online vitarendezési platformot, mely elérhető
az alábbi linkeken: Online vitarendezési platform
Az online vitarendezési platformra mutató elektronikus linket megjelenítettük a
honlapunkon is.
E-mail címünk: ugyfelszolgalat@megatherm.hu
1. Vegyes
rendelkezések
1.
Tájékoztatjuk Tisztelt Vásárlóinkat,
hogy a Megatherm Kft-nél nem áll rendelkezésre a fogyasztókkal szembeni
tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. tv.
szerinti magatartási kódex.
Jelen ÁSZF 2025.01.10-től érvényes.
ÁSZF letöltése
Letölthető felmondási nyilatkozat minta: pdf, doc
1. sz. melléklet:
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.)m Korm. rendelet szerinti
mintatájékoztató alapján készült tájékoztató a kellékszavatosságról, a
termékszavatosságról és a jótállásról.
1. Kellékszavatosság
Milyen
esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a
Megatherm Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai
szerint.
Milyen jogok
illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön -
választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
-
Kérhet kijavítást vagy kicserélést,
kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen
vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna.
-
Ha a kijavítást vagy a kicserélést
nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos
leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja,
illetve mással kijavíttathatja, vagy
-
végső esetben - a szerződéstől is
elállhat.
Fogyasztó és
vállalkozás közötti - ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális
tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló -
szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a
vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja
ki azt.
Választott
kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét
azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott
okot.
Milyen
határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a
hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a
figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési
határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog
esetén ez a határidő egy év.
Kivel
szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a
vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb
feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A
teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja,
hogy az árut, illetve a szolgáltatást a Megatherm Kft. vállalkozás nyújtotta. A
teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani,
hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság
Milyen
esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog
(e pont alkalmazásában a továbbiakban: termék) hibája esetén Ön - választása
szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt
érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok
illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági
igényként Ön a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Kivel
szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági
jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt:
gyártó) szemben gyakorolhatja.
Milyen
esetben minősül a termék hibásnak?
A termék
akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban
szereplő tulajdonságokkal.
Milyen
határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági
igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven
belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Milyen
bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?
Termékszavatossági
igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó
általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.
A gyártó
milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó
akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja,
hogy
- a terméket
nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a
tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem
volt felismerhető, vagy
- a termék
hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak
a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom
figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben
kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének
eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék
javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban
már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.
3. Jótállás
Milyen
esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Ön hibás
teljesítés esetén jogszabály és/vagy jótállást keletkeztető jognyilatkozat
alapján (megfelelő aláhúzandó) jótállási igényt érvényesíthet a Polgári
Törvénykönyv szabályai szerint.
Önt milyen
jogok illetik meg, ha a jótállás jogszabályon alapul?
A kötelező
jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek árucsoportjainak megnevezéséről
szóló miniszteri rendeletben meghatározott új, tartós fogyasztási cikk (a
továbbiakban: fogyasztási cikk) esetén Ön a teljesítés hibája miatt az 1.
pontban meghatározott jogait érvényesítheti, az egyes tartós fogyasztási
cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló kormányrendeletben foglalt
feltételekkel.
Önt milyen
további jogosultságok illetik meg jogszabályon alapuló jótállás esetén?
Fogyasztási
cikk esetében Ön a jótállási idő alatt elsősorban kijavítást igényelhet.
Kicserélésnek van helye már az első javítási kísérletet követően, ha
megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, és Ön másik igény
teljesítését nem kéri. Ön akkor is kérheti a kicserélést, ha a kijavítási igény
közlését követő harminc napon belül nem kerül sor a kijavításra. A kicserélési
igényt az is megalapozza, ha a fogyasztási cikk a jótállási idő alatt három
alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, feltéve, hogy Ön nem
kéri másik igény teljesítését. Ha az előbbi esetekben kicserélésre nincs
lehetőség, akkor Ön a vételár visszatérítésére is igényt tarthat.
Ön milyen
határidőn belül gyakorolhatja kötelező jótálláson alapuló jogait?
A jótállás
időtartama fogyasztási cikkek esetén
a) 10 000
forinttól 250 000 forintig terjedő eladási ár esetén két év,
b) 250 000
forint feletti (250 001 forinttól kezdődő) eladási ár esetén három év.
Önt milyen
jogok és milyen határidőben illetik meg, ha a jótállás önkéntes vállaláson
alapul?
Önt önkéntes
vállaláson alapuló jótállás esetén a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban
foglalt feltételekkel, az ott meghatározott határidőn belül a jognyilatkozatban
megnevezett jótállási jogok illetik meg, amennyiben a Megatherm Kft. hibásan
teljesít.
Milyen
feltétellel érvényesíthetők a jótállási igények:
A
jótállásból eredő jogait Ön a rendelkezésére bocsátott jótállási jeggyel
gyakorolhatja, a jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy
rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A
jótállási jegy rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés
megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha Ön az ellenérték megfizetését
igazoló bizonylatot bemutatja. A jótállási igény teljesítésének nem feltétele a
fogyasztási cikk felbontott csomagolásának visszaszolgáltatása.
Milyen
további követelmények támaszthatóak a jótállási jogok gyakorlásának
feltételéül?
Fogyasztási
cikk megfelelő üzembe helyezése vagy annak üzemben tartása érdekében
támaszthatók speciális követelmények (például időszakos felülvizsgálat) a
fogyasztóval szemben, feltéve, ha a megfelelő üzembe helyezés vagy üzemben
tartás más módon nem biztosítható, és a követelmény teljesítése nem jelent
aránytalan terhet a fogyasztó számára.
Mikor
mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A
vállalkozás jótállási kötelezettsége alól abban az esetben mentesül, ha
bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a
figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt,
valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont Ön egy adott hiba miatt egyszer
sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a
vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon
erre már nem tarthat igényt.